lördag 10 januari 2009

Bjud Middag!!!!



Här tänkte jag visa en rätt som jag hade handlat hem varor för vi skulle haft gäster hemma ikväll men deras dottern hade ont imagen (och jag är ju hysteriskt rädd för all ev.magsjuka så jag tyckte det var bästa att vi sågs en annandag!!. Men jag vet att det är helt otroligt gott , vi fick detta hos en på en tjejträff en gång och jag har gjort det flera gånger!!
(Bild Lånad från Arla.se)



Kyckling med parmaskinka och Balsamsås!!
Kyckling slås in i parmaskinka och blir läckra knyten i krämig sås.
Ingredienser
4 port
8 kycklinglårfiléer eller 4 kycklingfiléer 500 g
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 tsk oregano
4 stora eller 8 små skivor parmaskinka
2 dl vispgrädde
2 msk balsamvinäger
1 msk konc kycklingfond
2 pressade vitlöksklyftor

Gör så här
Sätt ugnen på 225°.
Krydda kycklingen med salt, peppar och oregano. Bryn den i smör i en stekpanna. Linda skinkskivorna runt kycklingen och lägg i en ugnssäker form. Vispa ihop grädde, vinäger, fond och vitlök. Häll det i formen. Stek i mitten av ugnen ca 15 min. Strö ev över lite färsk oregano. Servera med frästa grönsaker. Källa: Arlaköket nr 2 2001

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!