onsdag 7 januari 2009

Sot Eld !!!

Usch fy skulle släppa ut hunden nu en sista gång innan vi skulle gå och lägga oss och får då se att det står två brandbilar utanför grannens hus med blå sirenerna på för fullt !!!! och ser då att det slår ca 1,5-2 meter höga eldslågor upp ur husets skorsten!!!!! Fy katten vad rädd man blir, jag tar på mig jackan och mössan och travar bort till dem och träffar då grannens ena dotter som berättar att det har blivit soteld i skorstenen, när de upptäckte det så slog det 2 meterslågor upp ur skorstenen så de fick ringa hit brannkåren. Man blir ju helt förskräkt , det är ju såååå otäckt , vad kunde hänt om inte de upptäkt det ...... jag pratade även med en brandman och han sa att det var en väldigt kraftig sot eld och just nu ca 50min senare så står de fortfarande kvar på taket och håller på att få bukt på det hela . Stackars människa som bor i huset, ja vi som bor runt om är ju också väldigt skärrade .Men den här gången har det iallafall gått bra sa brandmannen vi pratade med , hoppas det iaf., man blir ju lite nervös att sova nu man tänker ju på grannen , bara det inte har hamnat nån gnista nånstans så det tar eld nu senare inatt....
Usch fy va det kan hända otäcka saker snabbt.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, det låter läskigt.

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!