torsdag 1 september 2011

Förrätt tips ...

Det börjar vankas dags för cykelfest i vår by ... och jag har blivit tilldelad förrätt i år ...

Det är jag och en vännina som står som arrangörer och vi kan stolt berätta att iår är det 153 personer som ska vara med på vår Cykelfest ...72 st olika hem ska stå för de olika maträtterna och sedan blir det Absolut den värsta och roligaste efterfest med ett riktigt kanon bra Live band ....

Så nu går ju det runt i huvudet på mig .. VAD ska jag bjuda på för förrätt ??? så den närmaste vecka lär väl fami,ljen få smaka på de mest olika variationer ...hihiii ååå så roligt det ska bli ...

Denna lilla räkrätt testade vi i helgen ... recept hittat på Arla ..men maken är ju inte förtjust i räkor ... men men .. det är ju maken och han lär ju få äta det jag serverar ..hihiii

Räkrullar med pepparrot

Ingredienser
16 st
250 g skalade räkor
2 ägg
1 dl Arla Köket crème fraiche
1-1 ½ msk riven färsk pepparrot
1 knippe gräslök
1-2 krm salt
1 krm svartpeppar
2 mjuka tunnbröd, ca 20x25 cm

Gör så här
Spara 16 räkor till garnering och hacka resten. Skala och mosa äggen. Blanda ägg, räkor, crème fraiche, pepparrot, gräslök, salt och peppar. Bred ut röran på tunnbrödet och rulla ihop från långsidan. Låt dem ligga i plast i kylen någon timme. Skär varje rulle i 8 bitar. Garnera med räkor och gräslök

Rullarna kan man göra i god tid och låta ligga klara i kylen i några timmar. Bara att skära upp allt eftersom gästerna droppar in. Låt gärna räkorna rinna av på hushållspapper om de känns blöta så att inte fyllningen blir för tunn.




Bild och recept lånad ifrån Arla

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej!

Jag har ett tips på en helstekt fläskfilé till nyår som är superb! Kan jag lägga in det eller skicka det till dig?

Mvh Jennie Schedin

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!