torsdag 8 januari 2009

Middagen idag !!!







Satt igår kväll och läste lite olika bloggar och hamnade på Pernilla Wahlgrens blogg där hon berättade att hon hade gjort en pasta med räkor och jag blev sååå sugen på detta så idag har jag försökt mig på att göra en rätt av det. Och det blev riktigt riktigt gott . Men barnen vägrade så klart att äta det så till dem blev det köttbullar.
I receptet skulle man först skala räkor och sedan koka av dem med lite vitt vin (ja jag öppnade en flaska vitt och hällde i lite det har jag faktiskt aldrig haft imat förrut)och charlottenlök och lite vitlök tog jag också tillsammans med lite flytande fond, det fick koka en stund .Sen silade jag av det i en kastrull och redden den buljongen med lite mjöl och spädde sedan med grädde och smakade av med salt och peppar Guuud så gott det blev . Sen kokte jag spagetti och sen brynte jag några färska champinjoner och la i dem i såsen när pastan var klar, la jag i lite babyspenat och la till sist i räkor och spagettin och vände runt allt försiktigt . Klart!!!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag läste också hennes blogg häromkvällen. Det lät himla gott, får prova det någon dag.

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!