torsdag 1 januari 2009

Vår Nyårsfirande!!!!







Vår Nyårs firande skulle vi ha firat med goda vänner hemma hos dem , men på morgonen så ringer pappan i det huset och berättar att han har suttit på toaletten hela natten och vart jätte dålig ! Jaha va säger man , det vill man ju absolut inte gå hem till Maginfluensa eller vad det nu var !!
Så det blev till att vara själva hemma , barnen blev ju förståss jätte besvikna , det är ju så kul att gå bort och inte så kul att vara själva , men nyår är ju en sån helg där alla bokar upp vad de ska hitta på så det var ju inte lönt att försöka hitta några som hade velat komma till oss. Min bror och hans familj ringde visserligen och erbjöd oss att vara med dem och deras vänner men vi avstod kände inte riktigt för det , men det var ju Jätte snällt att fråga iallafall.
Men det var att göra det bästa av hela situationen , jag gick in på konsum och handlade riktigt Lyxiga varor som färsk svensk oxfile , färsk hummer och potatis , grädde och sonen plockade till sig en massa frukter bl.a. färska jordgubbar! Jag vågade inte titta på kvittot utan snällt betalade och tyckte att det var vi värda nu när vi skulle vara själva .
Jag gjorde Gratinerad humer till förrätt och sen blev det Helstekt oxfile med hemma gjord aioli och en riktigt fet potatisgratäng gjord på bara riktig grädde, och en god sallad !!!!!
Och till efterrätt gjorde den lilla grabben en jättegod fruktsallad med apelsin,äpple,banan,russin,päron och färska jordgubbar till, sen gjorde jag en choklad sås som så klart var av vit choklad (för det är ju jag sååå svag för) .
Ni kan nog nästan ana (ni som känner oss) att hönan stod iköket nästan hela tiden för att att tala om att hon minsann inte tänkte äta av sån lustig mat !!!! Jaha va gör man då!!! Jodå mamma ställde sig och kokte pasta och tog upp köttbullar till henne !!! Så här åt vi så magen stod i alla fem hörn ! och sen la vi oss i soffan och bara päste.( Då var det rätt skönt att det bara var vi , för så kanske man inte brukar göra) hihihi.
(Kan ju berätta det att min käre make vägrade smaka på hummern så jag fick ju hela och är man så dum så får man ju skylla sig själv för den var helt gudomligt god !!!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser väldigt gott ut! Gott nytt år på er :-)

mammigranten sa...

Gott nytt tbx

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!