onsdag 29 april 2009

Sega Choklad snittar!!!


Igår kväll så fick jag ett ryck att jag skulle baka något gott......
Efter tittat runt bland mina favorit bloggar så hittade jag det här receptet hos Linda.
ÅÅ nåt så otroligt goda de blev !! Lite lagom sega ....
Jag har bakat chokladbröd förrut men aldrig fått dem så här goda, jag har inte haft sirap då iheller, och de här var jätte lätta att göra !!!
Lindas Sega Choklad snittar
200 gr smör
2,5 dl socker
4,5 dl mjöl
3 msk kakao
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 msk sirap

Ugn 175 grader ca 12-15 min

Jag körde allt i matberedaren till en (jätte god) deg.
Dela degen i tre lika stora delar , rulla ut dem till rullar och lägg dem på
bakplåtsklädd plåt.
Tryck till dem och pensla med ägg och strö på pärlsocker !!!
Grädda dem i ugnen
Klart och strykande åtgång kan jag lova .....

5 kommentarer:

Vicky sa...

Men oj vad sugen jag blev nu :)

thebromanders sa...

Oj,oj, smarrigt värre låter det. Måste kopiera det receptet!!

Lovisa sa...

åhh detta lät mumsigt.. ska jag testa nu!

Unknown sa...

Receptet funkar fortfarande! Superlätta att göra och perfekta på julens kakfat!

Unknown sa...

Såå goda de är, dessutom lättbakade. Blir bakade många gånger till

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!