torsdag 8 januari 2009

Polly kaka!!!


I Eftermiddag har jag bakat en pollykaka!! Den var ju helt fantastiskt god !!!
Pollykaka!!
3 ägg
2 dl socker
100gr smör
200gr blockchoklad
0,5 dl mjöl
1 påse polly
Vispa ägg och socker pösigt , smält smör och hacka chokladen lägg
sedan ner det i chokladen och låt det smälta.
Vänd sedan ner det i ägg smeten tillsammans med mjölet.
Vispa runt ordentligt!!
Häll sedan det i en springform som du har smörjt rikligt
(jag la ett bakplåtspapper i botten som jag fäste i springformen)
Häll ut Pollyn över smeten och dra över lite smet över godisbitarna
Grädda sedan i 175 grader i ca 20-25 minuter
Den ska vara kletig!!
Ställ den sedan kallt innan servering!!
Jag tror att den är godast dagen efter !!

1 kommentar:

Line sa...

Kan rekommenderas! Smaskens!

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!