måndag 25 maj 2009

Nu har vi bakat .......igen!!!

Japp så har vi bakat cupcakes igen ....

Men inte så lyckade denna gång ..

Jag hade hittat ett nytt recept på något som de kallade " den ultimata choklad fudgen"

Först bakade jag mina vanliga choklad cupcakes och så gjorde jag denna nya choklad fudgen på dem !!

Imin smak så var de väldigt smöriga i smaken !!!

Och dessutom så skickade jag iväg sonen med några stycken till vännina L som ligger hemma med halsfluss !! (och dessutom har hon inga halsmandlar stackarn )

Nja kanske inte de bästa cupcakes jag gjort !!!

Här kommer iallafall receptet om någon skulle vilja testa :

Ultimata choklad fudgen
150 gr smör
160 gr florsocker
1,5 tsk vaniljsocker
120 gr fin mörk choklad (jag hade Anton Bergs 57%)

Kör smöret riktigt fluffigt imixern
tillsätt florsockret fortsätt att mixa runt
häll sedan i vaniljsockret
och till sist det smälta chokladen ,kör allt imixen så det blir väldigt fluffigt !!!

Spritsa på de färdiga muffinsen !!!




Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!