fredag 15 maj 2009

Fredags mys tips ....




Ett tips nu igen !!!
För lite sen så var jag sugen på nåt gott ni vet , nåt gott man man vet inte vad ....

Stod och tittade i kylskåpet men det fanns ju inget som lockade ...
Tillslut så drog jag fram ett paket kött färs ur frysen och tinade det lite snabbt i micron ...


Och då blev det detta jag hittade på...... inte alls dumt och mycket gott var den store grabben och makens kommentarer ( den lille grabben och hönan så klart vägrade smaka .......)
Köttfärs enchiladas
500 gr blandfärs
6-8 färska champinjoner
en bit paprika
1 gul lök
1 vitlök
1-2 tsk sambal oelek
3 msk mango chutney
1 burk fet creme frache
lite mjöl för att reda det lite
salt peppar

Tortilla bröd
ost
pärltomatrer
ugn 200 grader ca 20 min
Fräs kött färsen en stund
salta peppra
Pressa i vitlöken, lägg i champ, paprika , löken låt detta fräsa med en stund
lägg i mango chutneyn,sambal och creme frachen
Små puttra en liten stund , smaka av krydda mer om det behövs
Är det väldigt "såsigt så rör i lite mjöl.
Jag la i lite soya med just för att få lite bättre färg

Ta sedan ett tortilla bröd, lägg på en stor klick köttfärsröra och rulla ihop lägg i en ugnsform , fortsätt sedan så tills formen är full....

Dela pärltomaterna och strö över dessa över tortilla rullarna och lägg sedan dit osten ....
Gratinera ca 20 min

servera med en sallad och lite vitlökssås .

Vitlökssås !!
1 burk creme frache
1-2 vitlöksklyftor
Flingsalt
grovmalen svartpeppar
Pressa i vitlöken i creme frachen och rör runt , salta men flingsalt och grovmalen svartpeppar .

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!