torsdag 7 maj 2009

ilsk mamma !!

Jaa då , stackars mina barn att behöva ha en sån ilsk mamma !!!!

Idag har jag vart riktigt ilsk !

Det är så här ....

Min store grabb har haft prao i 2 dagar nere i matbutiken och tyckt att det har vart jätte kul , de ha fått jobba och stå i rejält med att hjälpa till med att plocka upp nya varor och fylla på hyllorna .

Idag innan de skulle gå hem ( de var visst 4 barn som hade praoat där) så kom butikschefen och sa att han var såå nöjd och tyckte att de vart jätte duktiga så de skulle få en liten lön !!!!

Tänka sig lön efter 2 dagars prao när man bara är 12 år !!! ( då har de nog vart duktiga)

Men min son kom inte hem med något !!


De skulle få välja vad de ville i affären för en viss summa !!

För ena kompisen sa att om inte han gav honom hans lön så skulle de absolut inte vara kompisar !!!??? Så han kunde köpa ett tv spel för pengarna !!

OCH min "dumma " son ger den Ännu mer "dumma" luen pengarna!!!!

Kan säga att jag inte uppskattade detta !! Jag tvingade honom helt enkelt att ringa upp "kompisen " och säga att hans mamma inte gick med på att han fick ge bort sina pengar på grund av en sådan anledning !!!

Första gången sonen ringde upp honom så la han bara på luren , så jag sa RING igen och då svara grabben att hans pappa kommer bli jätte arg ( Ja och vad var inte jag !! )

Men sen åkte vi ner till affären i andra ärenden och då stöter vi faktiskt på den grabbens pappa så han undrar ju förstås vad som hänt ??
Så då la jag mig i igen !! Och sa som det var och att jag acceptera inte att man hotar så !!

Absolut inte sa pappan och gav sonen sina pengar tillbaka !!

Ibland så vet jag inte hur mycket man ska lägga sig i men just detta kändes så himla fel , alla barnen hade ju fått lika mycket pengar att handla en massa gott för !!

men nu känns det ok iallafall och sonen är jätte nöjd med sin mamma som hjälpte honom !! (även om han tycker att man är hur pinsam som helst !!)

1 kommentar:

Vicky sa...

Bra gjort! Hade du inte reagerat som du gjort hade ju inte heller den andra killen lärt sig något - nu vet han förhoppningsvis lite mer om hur man INTE beter sig.

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!