måndag 18 maj 2009

Bullbak.....


I lördags så träffade jag vännina C och satt och små tjafsade om allt möjligt och kom då fram till att hon hade bakat med Kronjästs färdiga jästpåsar som är smaksatta ... och det hade blivit jättebra och då blev ju jag såklart sugen att testa. Då med Kardemumma och vanilj....

När jag kom hem så spökade jag reda på en sådan påse för jag hade en visste jag !! Och satte igång att baka bullar...

Jag använde mig sen då av samma fyllning som det var i Mammamjuks recept som var Smör, socker ,vanilsocker,vitchoklad och pinjenötter..

De blev riktigt riktigt goda ....
(bilden på jäst har jag lånat av kronjäst.se)



Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!