onsdag 15 april 2009

Påsk Muffins !!!


Jajja jag vet att påsken är över och deeet är lite långt till att komma ihåg några recept till nästa års påsk men ,men ......
Man kan ju faktiskt äta dem nu med !!!!


Choklad muffins Cup Cakes !!!

3 ägg
2,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
100 gr smör
1 dl mjölk
3,5 dl mjöl
0,5 dl kakao
2 tsk bakpulver
1 nypa salt

Frostning
100 gr mjukt smör
5-6 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1-2 msk mjölk
175 gr philadelphiaost

Sugerpaste och garnityr kulor

Gör så här:
1.Sätt ugnen på 175 grader
2.Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.
3.Rör ner smält smör, mjölk .
4.Blanda vetemjöl, bakpulver,cacao och salt och rör ner i smeten.
5.Placera ut pappersformar i en muffinsplåt.
6. Grädda dem ca 16 min .

Frostning krämen
Blanda och vispa ihop allt i en mixer !!!
Spritsa sedan ut det på alla muffinsarna när de svalnat .
Jag kavlade ut lite sugerpaste och garnera dem sedan med !!!!
Visst blev de Fina och de smakade jätte gott ute i vår solen kan jag lova !!!

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!