fredag 8 maj 2009

Länge sen ....

Ja det var ett tag sen jag kom med något middags/ fredagsmys tips....

Det här receptet har jag fått av en vänninna ....

Jätte gott och Jätte enkelt ...

Okej då pasta igen och kyckling igen men det är ju så himla god kombination....

Kyckling med spenat !!!

ca 500 gr Kycklingfile`
1 pkt fryst bladspenat
1 vitlöksklyfta
1 burk soltorkade tomater (godast är Ridderheims i olja)
Kelda grädde minst 2 pkt (jag tar mer när jag vill ha mer "sås")
Salt o peppar

Servera med valfri pasta (tagliatelle tycker jag är godast)

Bryn kycklingen i tärningar, lägg i den halvtinade spenaten,
Klipp i tomaterna i önskad storlek (häll gärna på lite av oljan oxå),
Pressa i vitlöken och häll på grädden o låt det putttra 10-15-min.
Krydda.

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!