tisdag 31 mars 2009

Smörgåstårtsbakelse !!


Till 3 ST har jag haft :
Till mellanlägget hade jag

9 st polarpärlan
3 st kokta ägg
200 gr Rökt eller gravad lax (Jag hade gravad) 1 stor rödlök
mycket hackad dill
2 dl creme frache (den feta )
1 dl majonäs
lite flingsalt och peppar

Garnering.
lite ruccula blad
3 st kokta ägg
500 gr oskalad vikt räkor
dill
citron
cocktail tomater
Hacka ner laxen, äggen i småbitar, blanda med alla de andra ingredienserna .
Lägg röran på brödskivorna så det blir två lager och bre til sist på lite smör på den översta innan du lägger på den på bakelsen .
Garnera med ruccula , äggskivor och räkor dill,citron och tomater.
Den är absolut godast om den får stå och gotta till sig i några timmar innan man äter den !!!

5 kommentarer:

thebromanders sa...

Åh! Tack för receptet på den underbara räkbakelsen!! Nu finns det ju inte polarkakor att få tag på här, men de har något liknande på IKEA. Det kan väl få duga! Ser sååå himla gott ut!

Trebarnmamman sa...

Ja lycka till, du kan absolut ha vilket bröd som man vill !!!

Vicky sa...

Min pappa brukar göra liknande skapelser med hönökaka (blir som en tårta iat för bakelse) Nu har du frestat så många gånger att jag måste ta och beställa en sådan till påsk. :)
Mmmm

segsliten sa...

Vilken härlig bakelse, nu blev jag allt lite sugen!
Kram ☺

Martina sa...

Ja det är gott med räkmackor. Gjorde också något liknande fast bara med en rund hönökaka, men annars nästan lika som dina, till mina gäster i veckan. Det blir en lite festligare macka:)

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!