fredag 20 mars 2009

Middags tips !!


Måste väl bara erkänna det att i mitt liv händer det inte så himla vansinnigt spännade saker att berätta om så för att det ska skrivas nåt här så får jag väl dela med mig av ett av mina stora intressen......... matlagning / recept !!!


Här är iallafall ett recept på Kassler som vanligtvis inte brukar serveras så ofta hemma hos oss men jag hittade detta recept i någon blogg kommer tyvärr inte ihåg vilken men jag var tvungen att testa ialllafall och vi tyckte det var jätte gott !!


Smördegs inbakad kassler

10-12 skivor kassler
200 g vitlöksost (jag hade cantado vitlöksost)
4 dl creme fraiche (ta den feta för annars blir det så blaskigt)
Hackad persilja
1 stor vitlöksklyfta
1½ rulle färsk smördeg
1 ägg till pensling
Så här gör du:
Blanda vitlöksost.persilja o creme fraiche i en bunke.
Pressa i vitlöken.
Vispa ihop allt med en elvisp så att det blir en jämn smet.
Rulla ut smördegsrullarna och "fäst" ihop dem.
Skär av ungefär halva på den ena rullen.
Du kan spara resterna och göra en garnering.
Bred vitlöksröran på en kasslerskiva o lägg på smördegen.
Gör likadant med dom andra så att det ser ut som en "limpa" när du är färdig.Bred resterande röra runtom kasslern.
Vik ihop smördegen runtom och se till att det blir helt täcktoch inte finns några hål.
Dekorera eventuellt med den överblivna smördegen.
Pensla med uppvispat ägg och grädda i 175 grader i 20-25 min.
Längden ska ha fått fin färg och vara genomvarm.
Servera med sallad och ris


Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!