måndag 23 mars 2009

Vardagsmidddag !!




Idag så blev det fisk till middag (händer tyvärr lite för sällan
Kanske inte det bästa barnen vet !!!!
Men jag tyckte det var riktigt gott ( barnvänligt iallafall)

Ketchup Torsk I ugn !!
400 gr torskfile
2,5 dl mellangrädde
0,5 dl ketchup
0,5 dl chilisås
1-2 msk finhackad dill (jag hade fryst)
ca 5-8 cm purjo hackad beroende hur tjock den är
Lägg fisken i en gratäng form och salta och peppra och ställ in i ugnen
175 grader i 10 min
Under tiden blandar man allt till såsen !!
Vispa lite lätt så dem blir en aning tjockare
Ta sedan ut fisken och häll på såsen och grädda ytterligare ca 15-20 min ugnen
Servera med kokt/pressad/mos till och en god sallad
Blev inte alls så dumt faktiskt riktigt gott !!!

1 kommentar:

thebromanders sa...

Det där råkar vara en av mina favoritfiskrätter. Mamma gjorde den ofta när jag var liten!

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!