tisdag 24 februari 2009

Nytt middagstips!!

Den här smarriga Lasangen hittade jag hos Fia !!!

Här kommer ett middagstips som absolut inte skulle funka hemma hos mig !!!

hihihihi !!!

Va nu då tänker ni då????

Jo den innehåller både fisk och kräftstjärtar!!!

och det går ju som sagt Inte hem varkern hos käre maken eller barnen !!!

Men va då !!

Jag älskar ju det !!

Så det får bli det ändå !!!

(egoistisk nänä)



Lasange med kräftstjärtar och lax!!!
1 fp färska lasagne plattor (200 gr)
250 gr laxfilé (två portionsfiléer)
1 burk kräftstjärtar
1 fp bladspenat (250 gr)
4 dl ostsås (t.ex. Kelda)
3 tomater
1 vitlöksklyfta
salt och peppar

Bred ut ett tunt lager ostsås i botten på en ugnsform.
Lägg ett lager lasagne plattor och spenat i formen.
Tärna laxen och skiva tomaterna
Fördela hälften av laxen, kräftstjärtar och spenat i formen.
Lägg tomatskivor, pressa vitlök
Lägg ytterligare ett lager lasagne plattor och resten av fyllningen men spara lite ostsås och tomatskivor till översta lagret.
Avsluta med ett lager plattor, ostsås och tomatskivor.
Tillaga i 225 grader i ca 20 minuter.

Servera med en grönsallad.
(receptet och bild är lånad ifrån Fias kastruller)

1 kommentar:

mammigranten sa...

Åh vad gott det ser ut!

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!