onsdag 25 februari 2009

Fika tips !!!


Ska få lite besök av en go vän idag och då passar det bra att ha nåt gott till kaffet !!En super lätt och god paj med lite vaniljglass till !!

Ananaspaj
För: 6 personer

Botten:
150 g smält margarin
1 dl socker
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver
Fyllning:
1 burk crème fraiche
1 ägg
1/2 dl socker
2 msk vaniljsocker
400 g väl avrunnen krossad ananas

Gör botten:
Smält margarinet.
Ta av kastrullen från plattan och häll i de övriga ingredienserna och rör ihop till en massa.
Tryck ut i en pajform.
Rör ihop fyllningen och lägg i detta i pajbotten.
Grädda i 200 g mitt i ugnen 20-25 min.

1 kommentar:

mammigranten sa...

Vem är det som kommer?
Och jag håller med, det där är en paj som alltid är god, passar vid alla tillfällen.
Kram på dig

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!