torsdag 22 september 2011

Middags tipsa igen ...

Igår gjorde jag en god gryta till middagen ...

Jag har faktiskt aldrig använt mig av röd curry ....men det blev ju jätte gott så det lär bli fler gånger ...

Fläskfile wok med Kockosmjölk och röd curry !!

1 fläskfile
1 påse valfri wokgrönskaer (jaa smidigt ska det vara )
1 stor vitlök
1 stor förpackning med kockosmjölk
1 stor burk med hela champinjoner
2-3 tsk rödcurry

dela fläskfilen i mindre bitar ...
bryn dem snabbt i pannan pressa i vitlöken , och fräs en stund lägg i chamoinjonerna
lägg i wokgrönsakerna och fräs detta en stund
Häll sedan i mjölken och currypastan och låt små puttra en stund ...

Servera med ris !!!

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!