onsdag 31 december 2008

Måste bara få GNÄLLA en sista gång (iår)!!


Varför finns det FÖRÄLDRAR som köper ut raketer och smällare till sina ungar för !!!! Vi har en KONSTANT livrädd hund härinne , inte nog med att hon löperoch det är jobbigt nog , så är hon nu LIVRÄDD för dessa jävla raketer som smäller lite när somhelst på dygnet sedan jul , och hon vågar knappt gå ut och kissa stackarn utan hon ligger inne och skakar ,å skakar och flämtar .......


Eftersom hon är snart 13 år så vågar inte veterinären skriva ut lugnande medel till henne så dessa dagar är en riktig mardröm för oss .


Jag tycker också det är fint med raketer och tycker också att man kan skuta in nya året med en massa fina raketer .... men varför måste man hålla på mer eller mindre hela dagarna i en vecka innan nyår och sedan i flera dagar efter ...????????????


Idag tänkte jag om vi gå ut redan vid 8,30 tiden då smäller de nog inga så kan vi lunka runt vår lilla runda , men va fan när vi hunnit en bit så smäller det ju till och hon blir livrädd och har ju inte tid att göra någonting än försöka "krypa" skakande mellan mina ben hemåt så fort hon bara kan . Stackarn ! Tänk gärna en extra gång nästa gång Ni ska köpa raketer och smäll BARA upp dem vid 12 slaget så blir ju den lidande stunden inte så himla länge , vi har ju inte en så himla kul natt framför oss med en livrädd hund som skakar och även ibland kissar ner sig . ( och det är ju jobbigt för henne med ).

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!