lördag 27 december 2008

Det blir Aldrig som man tänkt sig !!!


Jaha då var den jul över , Den här julen blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig , itisdagskväll när jag höll på att koka julkaramellerna så ropar ena sonen på mig -mamma karamellerna bränns, och jag mitt dum huvud sprang fram och tog bort kastrullen lite för häftigt så på något sätt så råkade jag (spilla) hälla ut en massa smet på min högra hand .... och det gjorde JÄVLIGT ont ska säga . Men , men jag höll en kall handduk på handen nästan hela kvällen och var skit förbannad på mig själv hela tiden ( för egentligen var det ju mannens fel för han var ju inte hemma så jag skulle ju vara överallt och ingenstans här hemma ) hihihi . Men under natten så sprack ju alla blåsor på handen och på morgonen så satte jag bara på plåsterlappar, men den hemska smärta som jag hade var mer eller mindre outhärdig så efter en natt med väldigt lite sömn så ringde jag sjuk rådsupplysningen och de sa åk in till akuten !!!!!! Sagt och gjort barnen fick vara kvar hos mormor och vi åkte in så efter 3 timmar var det min tur. Läkarn tittade på det och sa , vilken tur du haft det kunde vart mycket värre , men det ser ut som du åkt på en infektion ( blodförgiftning) i fingret för jag hade fått en strimma från fingertoppen ned till handleden , så nu har jag handen i bandage och fick antibiotika också . Så där försvann juldagen lite lätt. och idag har jag varit inne för de skulle lägga om nytt bandage .
Det tråkigaste med det här var det att vi var bjudna på fest och vi hade fixat så båda två kunde gått men som jag känner mig så hade inte jag vart så kul att ha med och festen var 12 mil bort så det var ju en bit bort ,men hoppas de får en kul kväll ändå !!!

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!