söndag 21 december 2008

Helgen Går ju så fort !!!

Nu har denna helg 4:de advent redan försvunnit, fråga mig vart den tagit vägen . I fredagskväll så hade ju den store grabben disco och det var nog en ganska lyckad kväll jag tror att de hade jätte kul. På lördagen så var grabbarna på bio här nere i byn Lassemajas detektivbyrå . den lille grabben fick av en kompis när han hade party för en vecka sen en inbjudan att de skulle gå (sådana presenter som biobiljett är ju hur bra som helst att ge bort till barn i denna ålder , det är ju så svårt, men gå bio är ju kul .)
Sen igår eftermiddag så körde vi upp barnen till mormor och morfar så har de fått sova där i ett par dar, för mannen började jobba idag på morgonen vid 9,00 och kommer inte hem förrän till julafton och jag skulle in till stan för att köpa de sista julklapparna.
Igår kväll efter vi två hade ätit så hämtade vi upp alla julklappar från källaren och började slå in och det häll vi på med till klockan 00,30 fy fasen va det är drygt och tråkigt .Men nu är det gjort iallafall.
Idag har jag vart i stan men först fick jag köra upp yill mormor med lite hostmedcin till hönan hon är hostig och småhängig hoppas nu bara att det inte blir nåt.
Men katten va folk det var i stan idag , vid Mediamarkt och citygross var det nästan omöjligt att hitta en parkering till min stora bil ( folk parkerar ju som kratter ibland )hihihihi.
Så nu är väl allt inslaget hoppas jag och sorterat vart det ska vilka som ska hem till mormor och vilka som ska hem till farmor!!
Morgondagen har jag tänkt ( iallafall ) stiga upp tidigt som attan och börja röja överallt !! Vi får väl se hur det blir.
Jooo jag måste även TACKA lilla A som var här igår em så söt så med en liten julklapp till lilla hönan , hon blev så till sig och glad när de kom, och julklappen behövde hon ju inte vänta med att tomten skulle komma och hämta för att hon skulle få den på julafton för A.s mamma sa ju att hon fick öppna den direkt , det var ett jätte sött smyckeskrin med alla disney prinsessorna på , och det kan ju inte vara mer rätt till henne som är hur tokig i dem , ohoj vad hon styrde sen med att hon skulle ha med sig det till mormor !!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va roligt att hon gillade det!!

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!