tisdag 1 mars 2011

Läcker dessert ...

Nu tänkte jag berätta om en super läcker dessert som jag har gjort npgra gånger nu sita tiden när vi har haft goda vänner på besök ...

Cocoos pannacotta med vitchoklad och hallons sås ..
Ingredienser (4 port)

200 gram vit choklad
1,5 dl vispgrädde
1,5 dl kokosmjölk
2,5 gelatin blad
2 st lime

Hallon sås

200 gram hallon
0,5 dl florsocker

0,5 dl kokos

Gör så här
lägg gelatin bladen i rikligt med kallt vatten i ca 15 min
Hacka chokladen och smält den i grädden, och kokosmjölken , låt det bli varmt , ej koka
Riv skalet och pressa saften ur 1,5 lime, skär den sista halvan i klyftor. Strö lite skal i fyra glas.blanda i gelatin bladen Fördela i glasen. Täck över och låt stå kallt ett par timmar, gärna över natten.
Hallontopp: Låt djupfrysta hallon tina. Mixa dem och smaka av med florsocker.
Rosta kokos i torr, het stekpanna.
Fördela hallonen i glasen och strö över kokos. Garnera med en limeklyfta.



Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!