torsdag 17 mars 2011

Ännu ett super gott recept ...

För en himla massa år sedan gjorde jag denna pasta rätt som är sååå attans god .. men nu var det evigheter sen jag gjorde det men nu imorgon kväll så ska jag göra det som fredagsmys ...

Pasta gratäng med fläskfilé

400-500 gr tagilatelle
1 purjo
400 gr fläskfile
smör
salt
svartpeppar
cocktail tomater
4 dl mjölk och eller grädde
125 gr Cantadou vitlök  

Koka pastan enligt anvisningarna , skölj och strimla purjon och lägg i det i pastan när det återstår ca 2-3 min av koktiden .
Häll av vattnet och lägg pastan i en ugnsform ..
Putsa fläskfilen och skär den i skivor , stek dem sedan i en stekpanna och krydda den god med salt /peppar lite grillkrydda ..
Lägg sedan över dem på pastan .
Koka ur stekpannan med mjölk/grädden låt osten smälta ner i skyn , smaka av med ev mer salt och peppar , Häll sedan såsen över köttet .
strö över lite extra riven ost och gärna nårga cocktail tomater (om man gillar varma tomater )
Gratinera i mitten av ugnen i 250 gr ca 10 min eller tills rätten fått fin färg .
Servera sedan med en god sallad .

Bild har jag ingen ... men jag lovar sååå attans gott !!!!

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!