tisdag 15 mars 2011

Fredagsmys recept ...

Något som är jättegott är canneloni ... och det här är supergott och man kan förbereda innan...

sånt gillar jag ....

Fantastisk gott med ett glas Rött till !!!

Köttfärsfylld canneloni med fetaost och spenat

Ingredienser
400 gram nötfärs
3 dl krossade tomater på burk
1 dl vatten
1 hackad gul lök
2 msk tomatpuré
2 tsk salt
2 krm svartpeppar
100 gram smulad fetaost
100 gram fryst spenat
1 paket cannelonirör
3 dl crème fraiche
1 dl riven grevéost

Gör så här
Sätt ugnen på 200º.
Koka upp tomater, vatten, lök och kryddor. Rör ner färsen och koka ca 15 min tills vätskan kokat in. Låt svalna och tillsätt spenat och fetaost.
Lägg färsen i spritspåse eller plastpåse och fyll cannelonirören.
Packa rören tätt i en ugnssäker form. Blanda creme fraiche med osten och täck cannelonin. Gratinera ca 30 min.



3 kommentarer:

camilla sa...

Läste ngt recept om dessa ngnstans och där använde de sig av färska lasagne plattor men det kanske finns på konsum?? Ser gott ut!!

Trebarnmamman sa...

självklart har jag sett till att Kalle har tagit hem cannelonirör ... så det finns om det inte är slut ..kolla pasta hyllan Barilla ....

Wojtan sa...

Hej

Jag älskar också Canneloni, men det blir sällan av att jag lagar det.
Ska nog skärpa mig på den punkten att fixa en middag snart!

Kram Åsa

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!