onsdag 15 april 2009

Tacos !!!!

Att vi älskar Tacos i den här familjen har väl kanske inte undgått några .... men inne hos Åsa hittade jag även den här rätten som jag tänkte att vi ska testa till helgen......

Jag tycker det verkar så himla gott och smidigt så en god guacumole (jaaaa hur det nu stavas ) och en rejäl god sallad till ... mmmmmmmm .Bild på dessa får väl komma efter vi ätit dem till helgen troligtvis som fredagsmys ....

Taco Snäckor !!!

Det här behöver du:
Ca 8 st.
2 rullar färsk smördeg
400 g blandfärs
1 stor gul lök
1 liten burk majs
1 påse taco kryddmix
1 dl vatten
några skivor ost
1 ägg till pensling
ost till gratinering

Så här gör du:
Börja med fyllningen.
Fräs färsen i lite matfett.
Tillsätt hackad gul lök och majsen.
Häll i tacokryddan o tillsätt vattnet.
Låt koka ihop.Låt fyllningen svalna innan du gör snäckorna.

Rulla ut smördegen och fäst ihop dom med varandra på "kortsidan".
Bre på färsröran men lämna kanterna fria.
Fördela lite ost ovanpå och rulla sedan ihop precis som när man gör kanelsnäckor.
Skär i bitar med en vass kniv.
Ställ snäckorna på högkant på en pappersklädd plåt.
Pensla med uppvispat ägg och lägg på lite ost på varje snäcka.'
Grädda i ugnen i 225º ca 15-20 min eller tills dom fått fin färg och är genomvarma.


1 kommentar:

thebromanders sa...

Tacos kör vi också ofta med. Det är ju så himla gott! Och barnen älskar det! Det där receptet skulle man ju prova, förstås!!

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!