onsdag 15 april 2009

Snabb Fika!!!


Måste bara visa en kaka som jag gjorde häromdagen när vi fick reda på att vi skulle få besök inom en halvtimme och jag hade inget gott fika bröd hemma !!!


Kladd Kaka i Micro !!!


2 ägg
3,5 dl socker
100 gr margarin
1 tsk salt
2 dl mjöl
0,5 dl cacao
smör till formen
ströbröd

Smöra och bröa en form (jag hade en mindre variant av paj form )
Vispa ägg och socker lite grann med elvispen
Tillsätt smält smör och rör i de andra ingredienser
Häll i formen

Ställ in den i micron och kör på högsta effekt (min micro var det 900 V ) i 5 min !!!

KLART!!!!

Svalna något och pudra över florsocker och ät den med glass eller vispgrädde !!
När jag gjorde den nu sist så fick jag för mig att kleta på en frosting på också så jag gjorde en frosting på:

60 gr smör
100 gr philadelfiaost
3 dl florsocker
0,5 dl cacao
Vispa i hop med elvisp och kleta på kladdkakan när den svalnat lite .
Jag la även dit lite blommor jag stansat ut i sugerpaste för att lyxa till det lite !!


2 kommentarer:

Misen sa...

Åh det där såg ju supergott ut! Vad bra att kunna göra den i micron, det hade jag aldrig tänkt på.

Trebarnmamman sa...

Uscha ja det var nästan lite för enkelt så man kan ju fixa den snabbt .....inte bra för den sk.figuren...hihihi

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!