onsdag 15 april 2009

Ett Middags Tips !!


Okidoki när vi ändå håller på så tar jag ett middagstips med !!!

Herrgårds File !!

1 fläskfilé ca 500 g
120 g rökt skinka'
5-10 cm purjolök
1 knippe persilja
200-300 g lagrad herrgårdsost
6 dl creme fraiche
salt och peppar

Gör så här:

Skär fläskfilén i skivor.
Bryn dom i en stekpanna så att dom är nästan helt genomstekta.
Lägg över dom i en ugnsfast form.
Sätt ugnen på 175 grader.
Finhacka skinka,purjolök.och persilja.
Lägg i en skål.
Riv osten grovt och blanda med skinkhacket.
Tillsätt creme fraiche och salta och peppra.
Häll röran över köttbitarna och sätt in i mitten av ugnen ca 30-35 min eller tills allt blivit genom varmt och rätten fått fin färg.'

Det här receptet hittade jag hos Åsa , vi hade pommes chateu men jag tror att det blir betydligt mycket godare med tagilatelle eller ris !!!
( Att rätten heter Herrådsfile är för man har en himla massa herrgårdsost i !!!!)

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!