måndag 27 april 2009

Middagstips !!!




Här kommer ett lite tips på något som vi hade till lite grillat nu i helgen Quinoa!!!
Jag har aldrig gjort det förrut men vi tycker det var jättegott

En blandning av ris och pasta kanske man kan säga !!

Quinoa sallad!!

Koka den mängd quinoa som passar din familj
Låt den kallna !!!
Rör i den med jämna mellanrum med en gaffel så den blir "fluffig"
Blanda den med färsk Baby spenat
Och strö till sist på lite en nöt/torkadfrukt/russin blandning på
(jag köpte en förpackning Nöttifrutti energiblandning av märket "den lille nöttefabriken"
på konsum !!!)

Ädelost sås

2 dl creme frache
100 gr grädd ädel

Mixa med stavmixer till en slät sås !!!

Grilla någon god grillskiva till !!!

Klart !!

1 kommentar:

mammigranten sa...

Jag berömmer dig mer än gärna.
Bra gjort!!!
kram

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!