tisdag 11 augusti 2009

Gottegris igen ..... men inte jag den här gången !


Nu kom den store grabben med två kompisar var sugna på att baka ....
de satte sig vid datorn och började googla ...
Tillslut kom de fram till att de skulle baka ....


Negerbollar med Nougat !!!

Det här behöver du:

150 g smör
1½ dl socker
4½ dl havregryn med fiber (känns lite nyttigare men vanliga går också bra.)
1 msk vaniljsocker
4½ msk kakao
3 msk starkt kallt kaffe
100 g smält nougat

Gör så här:
Blanda alla ingredienser utom nougaten i en skål.
Blanda gärna med handen och "mosa" smeten så att havregrynen finfördelar sig ordentligt.Smält nougaten i mikro eller över vattenbad.
Tillsätt i smeten.Ställ kallt i ca 30 min så att det inte blir så kladdigt när du skall forma till bollar.
Häll kokos på ett fat och rulla bollarna där i så att dom blir helt täckta.
Förvara dom kallt.

Recept lånad ifrån Åsa


3 kommentarer:

mammamjuk sa...

åhh, vad gott. precis vad som skulle sitta fint nu;-)

Camilla sa...

Det är kanske baka man ska sysselsätta sig med i dag. Japp är fortfarande hemma. Millan

Elin - Ett hus till oss sa...

Det ser riktigt gott ut, jag har aldrig hört talas om det innan. Måste testas :)

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!