lördag 27 juni 2009

Sommardrinkar....

Igår kväll så gjorde jag och den store grabben en drink som vi ville test , för att se om den var god!!!

Vi tänkte bjuda våra Norska besökare som kommer till oss nästa helg på denna ...

Vi gjorde Jordgubbs daiquiri!!!

En riktigt god och smaskig drink...

Så här gjorde vi :

4 glas ...

0,5 dl vatten
1 dl socker
saften av 2 st lime

koka detta till en sockerlag typ 2 min så att sockret smälter.. låt svalna .

rensa 1 liter jordgubbar
2 dl rom eller vodka
12-15 isbitar

Lägg alltsammans (även den av svalnade sockerlagen) i en blender och mixa allt ..
Häll upp i glas
Jag gned i kanten med limen efter jag pressat den och doppade sedan glaset i socker ( ser lite mer avancerat ut då )

Vi gjorde halva detta recept åt gången och bytte ut spriten mot vatten till barnen ...





1 kommentar:

Malin sa...

Det tar jag görna en nästa vecka;)

Kram Malin,ej inloggad

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!