lördag 27 juni 2009

Middagstips igen .....


Jaa nu kom jag på att det var ju ett tags sen jag skrev ett middagstips....
Den här otroligt goda Kräftsoppan fick jag hos en vännina sist vi hade tjejmidda....

4 portioner
Kräftsoppa!!
2 msk smör
2 msk mjöl
8 dl vatten
2 fiskbuljongtärningar
1 st grovriven morot
2 dl creme frache
1 st burk 400gr (stora) Kavli Kräftost

1 burk kräftstjärtar
storknippe finhackad dill

Smält smöret och rör ner mjölet, späd med vattnet,
Smula ner buljongtärningarna låt småkoka i 5 min,
Rör i kräftosten ,cremefrachen och moroten tag grytan från spisen
Tillsätt kräftstjärtarna och dillen (låt kräftstjärtarna runnit av väl annars kan den bli både blaskig och väl salt..

Salta och peppra om ni tycker så !!!

Servera med ett gott bröd till

2 kommentarer:

Misen sa...

Oj , vad mumsigt det lät!

maria sa...

Det lät gott!

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!