tisdag 20 oktober 2009

Middagstips

Japp så var det där med middags tips.....

idag är jag sugen på nåt gott med köttfärs och feta ost som jag tycker är en jättegod kombination så idag får det bli ...

Fetaost gratäng....
För 6 personer.
En god medelhavs gratäng

Ingredienser
10 dl kokt pasta
500 gr köttfärs
1 lök
1 purjolök
1 vitlöksklyfta
2 msk ketchup
2 krm oregano
1 tsk salt
Svartpeppar
200 gr fetaost
2 1/2dl grädde
3 dl creme fraiche
2 msk chilisås

Gör så här
Häll den kokta pastan i en ungsfast form.
Hacka och bryn lök, purjo och vitlök i lite olja .
Bryn köttfärsen och blanda med lökarna, oregano, salt , peppar, ketchup och 100 gr fetaost i tärningar.
Blanda med pastan.
Koka ihop grädde, creme fraiche och chilisås.
Häll såsen över pastan. Riv över fetaost och gratinera i ugnen .200 grader i ca.20 min.

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!