torsdag 1 oktober 2009

Middags tips igen .....

Idag när barnen åt frukost så satt jag med datorn i högsta hugg ...... igen ... ovanligt va !!

Kanske inte är så trevligt ... men men

men jag hittade ett recept på en av mina favvis matbloggar som jag tänkte testa till helgen

Möööööra kycklingfileer i gudagodsås!!
6 port:
6 kycklingfiléer
5 dl vispgrädde
3 dl creme fraiche
1/2 dl soja
2 tsk sambal oelek (eller mer om man vill ha det riktigt starkt!)
3 vitlöksklyftor

Lägg kycklingfiléerna i en form.
Blanda allt till såsen och häll över kycklingen.
In i ugnen, 175 C, ca 1 1/2 timma. Vänd gärna kycklingen ett par gånger under tiden så den riktigt får gotta sig i såsen från alla håll och bli mör!

Servera med t ex broccoli, kokt majs och ris.

Det här verkar vad jag kan förstå n riktigt bra GI rätt !!!! Får väl kanske testa det här ...
receptet kommer från Victoria



Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!