onsdag 23 september 2009

Ojoj !! Recept igen !!!


Ja igår så gjorde jag ett nytt recept till middagen !!!
Mamma skulle vara barnvakt när jag var på min photoshopkurs....
Så jag tänkte jag skulle bjuda på nåpt gott när hon kom ...
Jag fick för mig att göra nån slags lasange .... Kycling Lasange !!!


När jag var på konsum så hittade jag den Nya Kelda ost såsen "Four Cheese "
Så jag köpte lite färska lasange plattor , kyckling file , tomater , mozzarella ost och ett par paket av den ostsåsen !!!


Kyckling lasange
3 st kycklingfile
1 förp med stora färska lasange plattor
2 förp med Keldas four cheese sås
2 tomater
1 påse riven mozzarella
Krydda kycklingen med lite goda kryddor och grilla dem i ugnen ca 25 min
Låt dem sedan svalna något .Skär sedan filerna i skivor
Häll lite four cheese sås i botten på en gratäng form
och varva sedan kycklingen ,såsen , riven ost och lasange plattor avluta sedan med en massa tomatskivor överst och strö ost även där !!!

Gratinera i ugnen ca 30 min i 200 grader


2 kommentarer:

camilla sa...

Det ska ja knycka lät både gott å smidigt vilka är mina två krav på mat förnärvarande inget lång kok här inte! Det var två glada tjejer som kom samtidigt till dagis i dag.

Trebarnmamman sa...

Jaa men den var både lätt och jätte god

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!