måndag 7 januari 2013

Lammfärsbiffar ....


Såg på tv 4 program Sveriges skönaste gårdar och de gjorde lammfärsbiffar ...
 
det är något som vi aldrig ätit lamm ... så jag kollade med en tjej från byn som öppnat en gårdsbutik och säljer lite olika sorters kött ... Jag beställde några kilo lammfärs och 12 lammkotletter ...oj så gott det var ...
 
En kväll så gjorde jag lammfärsbiffar med fetaostkräm och västerbottenostgratinerat potatismos i så skålar ....
 
 
Lammfärsbiff !!
 
400 gr lammfärs
1 Ägg
0,5 dl ströbröd
1 dl grädde
2vitlöksklyftor
salt Och peppar
lite grillkrydda
torkad rosmarin
 
Smör att steka i  
 
blanda allt som vanligt och stek dem i rikligt med smör ca 6 min på varje sida
 
Fetaost Creme
2 dl creme fraich
1 förp med fetaost
1 vitlöksklyft
 
smula ner vitlöken i cremefrachen och pressa i vitlöken
smaka av med fling salt och peppar
 
servera dem med fetasotcreme och en grekisk sallad

 

 
 
 


Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!