måndag 28 februari 2011

Recept dax igen .....

Nu har jag haft ett alldeles för långt uppehåll ... många nya roliga recept har provats som jag tänkte lägga upp allt efter tid finnes...

men denna ljuva desert hade vi senast det var goda vänner hemma och det sa bara sluurp som Montazami skulle sagt !!! hihiii


Polkagris Pannacotta

4-6 portioner
3 dl grädde
100 gr Marabou choklad med polka (hackad)
2 msk socker
1,5 gelantinblad

Gör så här:
Lägg gelantinbladen i vatten.
Koka grädde med socker, hacka chokladen. Häll den varma grädden över chokladen. Krama ut gelantinbladet och lägg det i gräddblandningen. Häll upp i glas och in i kylen några timmar, tills det stelnat.
Garnera med vispadgrädde och en polkagriskaramell.



( Bild lånad från google .. jaa för vi hann ju äta upp innan jag kom på att fota ..)

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!