tisdag 1 december 2009

Middags tips....

Nu var det länge sen jag skrev något middagstips....

i min favvoblogg inne hos Victoria hittar man såååå mycket kul ...

Så idag blir det att vi ska Mango kyckling ...


MangoKyckling ..

1 kyckling (går lika bra med kycklingfiléer)
1-2 tsk sambal oelek
1 dl vatten
1 hönsbuljong
1 msk soja
1 purjolök
2 dl creme fraiche
2 mango chutney
1 påse mango

Dela kycklingen (eller strimla filéerna).
Bryn i smör i en stekgryta.
Lägg i sambal oelek, vatten, buljongtärning och soja.
Koka under lock i 15 min.
Strimla purjolöken grovt. Rör i purjo, creme fraiche och mango chutney.
Låt koka 5 min. Lägg i mangon som delats i småbitar. Servera med pasta och extra mango chutney bredvid.

Recept från Victoria

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!