tisdag 1 december 2009

jaaa jag vet !!!

Att jag är gotte gris ...

Men jag hittade ett recept på Marabo fudge ...

Hrmmm hur gott lät inte det !!!

Så det blir till att testa

Marabo Fudge..

Kolaaktig smak och de riktigt smälter i munnen. Här kommer receptet:

3 dl vispgrädde
3 dl strösocker
1 dl ljus sirap
50 gram smör
2 msk flytande honung
100 gram marabo mjölkchoklad

Blanda grädde, socker och sirap i en kastrull. Koka upp och låt stå och småkoka på medelvärme tills smeten kommit upp i 120 grader. Använd en stektermometer som du låter ligga i kastrullen, supersmidigt!När termometern visar 120 grader, dra kastrullen från plattan och rör ner smör & honung. Ställ tillbaka på plattan och låt koka upp igen 2 minuter. Stäng av plattan och tag kastrullen åt sidan. Bryt ner chokladen och rör om tills den smält helt. Häll upp fudgen i en liten bakpappersklädd form. Låt stå i kylen tills den stelnat och skär upp fudgen i rutor.

och kan ni gissa var jag hittade detta recept !!!

Jajamensan .. inne hos Victoria !!

2 kommentarer:

mammigranten sa...

Nope suger inget i sockertarmen, inget alls...
Kram

Anonym sa...

haha min dotter gjorde den i går när jag jobbade , för camilla har ju varit här och haft me sig och guuuuud va goda dom va men tyvärr så kokade dottern dom för lite. men vet du vad man kan ha de till glass sås och de va hur gott som helst. man häller de lite ljummet på glassen och de va inte bara mumma kan jag lova de fick bli vårt lördagsgodis =)
Kram Kamilla

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!