lördag 2 mars 2013

Kladdkaksmuffins

Ett av barnens favorit kaka som är lite för oförskämt lätt att göra .....


Kladdkakemuffins ca 20 st

2 ägg
3 dl socker
2,5 dl mjöl
4 msk kakao
1 msk vaniljsocker
1 tsk salt
100 gr smält smör

Bara rör ihop allt ...inte så nog med vispningen !!

Jag använder mig av silikon muffinsformar annars så klickar ni i vanliga
Och grädda mitt i ugnen 15 min i 175 grader

Låt den svalna ordentligt gärna i kyl så lossnar de jätte lätt från silikon formen men har ni gjort i vanliga så får de vara kvar tills ni äter dem .... Garnera med en klick grädde och här har jag pimpat dem med gelehjärta inför 14 februari

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!