torsdag 15 mars 2012

Glasss...sååå gott !!!

Den här super duper goda och enkla glassen finns just nu på många bloggar ..
En gång hackade jag i 100 gr marabou mjölk choklad och 100 gr vit block …mums ..
En annan gång gjorde jag med 150 gr mörk fin choklad och strödde i lite flungsalt ..mums
Nästa gång ska jag testa med salt lakrits sirap som jag beställde hem från nätet och kom härromdagen ... med lite grovt hackad choklad .... jaa när jag gjorde glass till dessert och serverad hockey grabbarna hackade vi i 2 st dubbel dajm och frös i vanliga plast muggar i ett par tre timmar ..gick jätte bra !!!
Glass på tre minuter
5 dl vispgrädde
1 burk kondenserad mjölk (ca 400 g)
valfri smaktillsats
Vispa grädden till mjuka toppar. Öppna burken med mjölk, och rör ihop med grädden. Blanda ner vad du nu vill smaksätta med. Häll ut i en form och frys.
Ta-da! Svårare var det inte .
Bilden lånad av finaste bloggen av alla ...Kryddburken

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!