torsdag 14 oktober 2010

Banankaka

Igår blev jag sugen på att baka en kaka... har läst att banan kaka ska vara gott ... och hade några fula bananer hemma ..

Jisses så god den blev ... så god att den blev uppäten innan jag hann fota !!!!

Banankaka

Det här behöver du :
150 gram smör
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
125 gram malda nötter (jag använde mandlar idag)
0,5 msk vaniljsocker
0,5 msk bakpulver
3 övermogna bananer (300 gram mosad)

GÖR SÅHÄR :
Smält smöret i en kastrull och låt det svalna. Mosa bananerna och finhacka mandel i en mixer eller hushållsassistens. Vispa ägg & socker poröst. Blanda mjölet med mandel, vaniljsocker och bakpulver och vänd ner i äggsmeten. Tillsätt smöret och rör sist ner de mosade bananerna. Häll upp i smord, avlång brödform. Grädda i 170 grader (varmluft) i ca 1 timme. Servera med vispad grädde blandat med kolasås.

1 kommentar:

Martina sa...

Ja då var det en god kaka när man inte hinner med att fota den. Du får helt enkelt baka en till och lägga ut bilden:)

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!