söndag 29 augusti 2010

Middags tips ingen ...

Japp så slänger vi in ett gott middag stips jag och barnen åt i går kväll ...

Jaa och jag har ju hittat receptet hos Victoria så klart ...

Jag kallar det ..

Grönpeppar kyckling låda ...

Bena ur 1 grillad kyckling

Koka upp i en kastrull:
1 msk smör
1 msk fransk senap
2 msk soya
1/2 msk grönpeppar (krossa den lite lätt)
2 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche

cashewnötter

Lägg köttet i en form. Häll såsen över köttet och låt stå över natten (om man har bråttom funkar det med ett par timmar

Så långt kan man alltså förbereda. Värm sedan i ugn, 225 grader ca 15 min och servera med ris eller en god sallad och en stor näve osaltade cashewnötter !!


(undra som en flundra när jag ska ta tag i och lära mig hur ni alla matbloggare gör för att få så fina bilder ... så men än så länge få detta duga ...hihiii)


1 kommentar:

Martina sa...

Mmmmm, det här receptet kommer jag verkligen att prova. Låter väldans smarrigt:)

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!