fredag 17 september 2010

Vit choklad mousse ..

Jag har testat flera recept på vit choklad mousse men misslyckats varje gång ..

vet inte vad jag gjort för fel ...

Men igår på "Halv åtta hos mig " så gjorde killen det ..

jag är ju bara tvungen att testa ..hihiii

Än så länge så står de i kylen men det ser bra ut iallafall...

Vit choklad mousse med jordgubbssås ...


Foto: TV4


150 gram vit choklad
1.5 dl vispgrädde
1.5 dl kesella kvarg (10 %)

Jordgubbssås

150 gram frysta jordgubbar
0.5 dl strösocker
Färska jordgubbar till garnering


Finhacka chokladen och smält den i vattenbad.

Vispa grädden, ej alltför hårt.
Rör ner grädde och kvarg i chokladen, men rör inte för mycket.

Spritsa eller klicka ner smeten i glas eller små formar. Låt stå svalt minst 30 minuter, gärna mer.

Jordgubbssås
Tina jordgubbarna. Mixa dem med socker.

Passera genom en finmaskig sil. Skeda jordgubbssåsen över moussen.

Garnera med färska jordgubbar.



1 kommentar:

Anonym sa...

dehär måste jag nog testa verkade minsann gott. men jag är juinte förvånad för här är de ju alltid massa gosaker , hit går man om man har slut på ideer tack anna för en kanon blogg me mycket ideer
Kram Kamilla

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!