måndag 29 december 2008

Läfsor !!!


Nu ikväll fick jag för mig att baka läfsor , jag letade fram ett recept som verkade enkelt och satte igång. Enkelt och snabbt var det iallafall men om det var så gott vet jag inte , en liten fråga ? -Är det någon som vet om läfsor är matbröd eller fika bröd ???

I detta recept var det väldigt mycket socker i så jag skulle tro att det var fikakaka men det stod matbröd som kom från sameland !!

Barnen gillade det iallafall, jag satt och läste en del olika bloggar och hamnade hos en tjej från norrland som skrev att till jul måste man baka läfsor och då tänkte jag vad är det och goglade på några av mina recept sidor som jag hänger på och hittade detta recept , men en aning för söta i min smak om man ska äta det till kvällsmat.

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!