söndag 14 december 2008

Exotisk Fläsk file

Receptet har jag hittat på recepten.se

Exotisk fläskfilé


Tid: 40 min varav 20 min i ugnen
4 portioner
Du behöver:
150 g bacon
500 g fläskfile
matfett att steka i t.ex. smör, margarin, olja
salt
svartpeppar
2-3 bananer
1 burk mandarinklyftor
3 dl matlagningsgrädde
3 tsk curry
3 msk mango chutney
1pressad vitlök

Gör så här:
Klipp bacon och fräs det så det blir "knaperstekt" i stekpanna. Låt rinna av på en bit hushållspapper.
Skär fläskfilén i ca 2 cm skivor. Hetta upp stekpannan med matfett och stek ett par minuter på varje sida så att köttet får lite färg. Salta och peppra. Lägg över köttet i en ugnsform.
Skiva bananerna och låt mandarinklyftorna rinna av. Fördela dessa över köttet. Blanda grädde, curry, mango chutney och vitlök. Häll över köttet.
Gratinera i mitten av ugnen i 175 grader i 20 minuter.
Servera med ris och sallad.

2 kommentarer:

Mrs F sa...

Verkar jättegott! Måste prova :-)

Trebarnmamman sa...

ja gör det den var jätte god och lättgjord.....

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!