söndag 7 december 2008

Hockey Helg !!!!

Den här helgen har det vart hockey som gäller , igår var det vår tur att köra den store grabben och hans lag till Nybro för att spela .De gav sig av redan vid 9 och var inte hemma förrän 14,30 tiden så det var den lördagen......... det blev inte mycket gjort den dan .
Och idag hade den lille grabben cup här hemma så först började maken med att följa med ner för att se till att de kommer iordning vid 11,15 och matchen skulle börja vid 12,45 så under den tiden hade jag gjort middag ( Tips gör inte rå stekta potatis med mjöliga potatisar , det blir en slags potatis gröt bara ) till den potatis gröten stekte jag rostbiff skivor och sallad av machesallat och en fetaostsås. Smakade inte illa men såg däremot ingevidare ut !!!! när då maten var klar så åkte jag ner för att heja på laget och maken hem för att äta och sen vidare iväg för att jobba . Det är så trist när han börjar sin vecka så tidigt på söndagarna , helgen blir så kort....
Pojkarna i U10 var iallafall jätteduktiga och lite stolt blir man när grabben ( han står i målet) inte släpper in så många mål utan att de vinner första matchen mot Troja med 8-4 och andra matchen mot Alvesta med 7-4 . Det är ju inte roligt när det blir för stora målskillnader som när de andra två lagen möttes så blev det 18-1 till Alvesta ...... Men uajaaja vad nervöst det är att vara mamma och stå vid sidan om ( man får ju inte heja på för mycket för då är man ju sååå pinsamm enligt grabbarna .

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!