torsdag 18 december 2008

Julavslutning !!!

Idag var det julavslutning på dagis för lilla hönan , och hon är jätte ledsen , för det är ju inte kul att ha jullov.......annat ljud i skällan är det i grabbarna de är överlyckliga att det ska vara ett långt skönt jullov , visst är det kul att barn ser så annorlunda saker och ting , jag kan ju visserligen lova att om 7-8 år så kanske hon också kommer tycka att det kommer vara skönt att få jullov.
Det enda hon tjatar om är att hon inte kommer att få leka med alla sina kompisar , och som en snäll mamma som man försöker vara så lovar man ju då att vi kan ju ringa till någon på julovet för att höra om de kan få leka , ( men jag vet ju hur det blir just nu är det den 18 dec men innan man fattar så är det den 8 januari och dagis ha börjat igen .
Imorgon blir det till att gå till kyrkan och titta på avslutningen där , det är ju såå fint när barnen sjunger och blödig som jag då är så kommer jag väl till att börja lipa igen så....., den store grabbens klass (kan vara parallell klassen också) ska sjunga Last Christmas så nu gnolar vi på den här hemma t.o.m lilla hönan försöker sjunga efter, man blir ju lite sentimental för den var ju jätte poppis i början av 80 talet när jag var lika gammal som den store så uajajaj va gammal man börjar känna sig.....

1 kommentar:

Mrs F sa...

Här finns en som gärna leker en stund! Vi kan väl prova någon dag att lämna dem själva. Jag jobbar mån o tis men M är hemma. Jag tror säkert att de fixar att va själva hos varandra, bara man pratar om det innan. Det går givetvis bra att följa med oxå såklart!.. tänkte bara om du har mycket o inte hinner.

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!