torsdag 8 januari 2009

Middagstips!!!


En rätt som var super gott och detta blir det på nästa tjejmidda nu tjejer!!! och då tar vi väl ett glas gött vin till!!!


Köttfärsfylld canneloni med fetaost och spenat

Tid: 70 min
Ingredienser:
4 portioner
400 gram nötfärs
3 dl krossade tomater på burk
1 dl vatten
1 st hackad gul lök
2 msk tomatpuré
2 tsk salt
2 krm svartpeppar
100 gram smulad fetaost
100 gram fryst spenat
1 paket cannelonirör
3 dl crème fraiche
1 dl riven grevéost


Tillagning:


1. Sätt ugnen på 200º.

Koka upp tomater, vatten, lök och kryddor. Rör ner färsen och koka ca 15 min tills vätskan kokat in.

Låt svalna och tillsätt spenat och fetaost.

2. Lägg färsen i spritspåse eller plastpåse och fyll cannelonirören.

3. Packa rören tätt i en ugnssäker form. Blanda creme fraiche med osten och täck cannelonin.


Gratinera ca 30 min.
(recept och bild från aftonbladet)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Canneloni är ju så gott! Hoppas allt är bra med er på det nya året, god fortsättning & ha en trevlig dag!

mammamjuk sa...

hej,
tja jag har bara kommit till mordet än så länge men den verkar bra...

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!