torsdag 17 oktober 2013

Sötstark lövbiff wok

 
 
Fick för mig att testa ett nytt recept på en wokrätt som jag bjöd familjen på ...
gott betyg av min lille thaikock som godkände den men tyckte jag vart lite snål med chili ... hihiii jaja jag gillar inte så stark  mat men det är ju en smaksak ...
                                                
                                                              
400 gram lövbiff                        
0,5 dl  soya                        
0,5 dl  farinsocker   
3 msk vitvinsvinäger                                                  
3 msk 
1 st 
                                                                                    
                                                                           
100 gram                         
2 st 
1 st 

 

Tillagning


1. Strimla lövbiffen tunt. Blanda alla ingredienser till marinaden noga i en skål och lägg i strimlorna. Rör runt så att marinaden täcker allt.

2. Hetta upp en wok- eller stekpanna med olja (viktigt att det är riktigt hett!) och släng i sockerärtorna. Låt ärtorna få färg, och lägg dem sedan i en skål.

3. Pannan ska fortfarande vara riktigt het när du skakar av lövbiffen och steker i omgångar. Spara marinaden! Släng med salladslök och chili i varje omgång.

3. När sista omgången är klar, lägg i allt kött och de stekta sockerärtorna igen. Häll på resterande marinad och låt allt puttra in i en minut.

4. Servera direkt med nykokt jasminris                                              
                                                 



 
 
 
 

Inga kommentarer:

En Vardagsblogg !!!

Välkomna hit alla !! Vi får väl se vad det kan bli av det här !!

Om mig

Mitt foto
Trebarnsmamma, gift och en hund!!